De start van het schooljaar op LEEF

Alle kinderen en leerkrachten op KC LEEF zijn inmiddels (bijna) toe aan hun eerste vakantie. In alle groepen is de eerste periode ontzettend hard gewerkt en al veel geleerd. We praten jullie dan ook graag over hoe alle groepen zijn gestart!

Algemeen

  1. Onlangs hebben de informatieavonden plaatsgevonden in alle groepen. We vonden het fijn om jullie te ontmoeten!
  2. Net als de ouders en leerkrachten hebben ook de leerlingen mee mogen denken over het nieuwe strategische koersplan van Prisma. Juf Jans en juf Floor zijn met een groep kinderen in gesprek gegaan over de volgende vragen:
  • Wanneer doen wij het voor jullie goed op school?
  • Welke droom heb jij voor de school van de toekomst?

      3. De werkzaamheden bij de onderbouwspeelplaats om de speelberg weer speelklaar te maken vorderen gestaag. We kunnen niet wachten totdat we de speelberg weer in gebruik kunnen nemen en er weer heerlijk op kunnen spelen.
      4. Het nieuwe licht- en geluidssysteem is geïnstalleerd in de Multi.

Onderbouw
De onderbouwgroepen zijn allemaal goed gestart. We hebben elkaar de afgelopen tijd op een fijne manier leren kennen.  Ook zijn we per groep aan de slag gegaan met maken van regels en afspraken: Hoe gaan we er samen voor zorgen dat we een tof schooljaar hebben?Daarnaast zijn we deze periode gestart met ons eerste thema: Woeste Willem. Naast het lezen van het verhaal hebben we nog andere activiteiten gedaan, zoals: Diamantjes tellen in de schatkist, vlotten bouwen, boten bouwen met grote blokken, Woeste Willem tekenen en knutselen. Allemaal toffe activiteiten rondom het thema van Woeste Willem. En dan mogen we onze hoeken ook niet vergeten, waar kinderen zich kunnen verkleden als piraat en het verhaal van Woeste Willem kunnen naspelen.Nu heeft iedereen een lekkere weekje herfstvakantie verdiend. Na de herfstvakantie gaan we er weer met z’n allen tegenaan! 

 

Groep 4/5
We zijn fijn gestart in de groepen 4/5. Er wordt al heel hard gewerkt door de kinderen. In groep 4 hebben we bij rekenen veel aandacht besteed aan het splitsen tot 10 en de verliefde harten, zodat de kinderen de sommetjes steeds sneller uit kunnen rekenen. In groep 5 zijn we vooral bezig geweest met de getallenlijn tot 1000. Inmiddels zijn we bijna klaar met thema 1 van spelling. Bij taal zijn we bezig geweest met het lidwoord en het zelfstandige naamwoord. De kinderen van groep 5 kennen het bijvoeglijk naamwoord ook al. Verder hebben we aandacht besteed aan de Gouden Weken. Er is een hele fijne sfeer in beide groepen. Volgende week gaan we weer starten met Talententijd. De workshops die aan bod komen zijn: weven, papier maché, koken en bruggen bouwen. In groep 4/5a is meester Sil gestart met zijn stage. Hij zal er iedere dinsdag zijn en soms ook een hele week. 

Groep 6-7B

De afgelopen weken zijn we volop bezig met de Gouden weken. Samen één klas worden, elkaar leren kennen en ook vooral hard werken. We hebben samen regels opgesteld hoe we een fijne klas zijn. We werken op dit moment aan het weekdoel: we zitten klaar voor een nieuwe les met de juiste spullen. De juf telt af en zitten we klaar met de juiste spullen en zijn we stil binnen de tijd, dan verdienen we een streepje. 20 streepjes gehaald = 20 minuten vrije tijd op vrijdagmiddag. Daar gaan we helemaal voor! Wat daarin vooral opvalt is dat we super behulpzaam zijn naar elkaar toe. Daarnaast zitten we helemaal in het thema Romeinen, we weten al veel over Romeinse soldaten, de badhuizen, forten en wat de Romeinen ons in Nederland allemaal gebracht hebben. Van bruggen tot villa’s, geld, glaswerk en kippen. Onlangs hebben we ook een bijzonder leerzaam bezoek gebracht aan het Limburgs Museum, waar we nog meer hebben geleerd en ervaren over de Romeinen. Ohja en we genieten van de gitaarmomentjes van juf Laura!

Groepen 8:
De kinderen zijn allemaal goed gestart en er hangt een fijne sfeer in de klassen. De regels en routines beginnen steeds meer eigen te worden, waardoor de kinderen een fijne werksfeer creëren, waarin hard en ijverig wordt gewerkt en geleerd. Er wordt goed samengewerkt, ze helpen elkaar waar dat nodig is en ze geven elkaar de ruimte om zich op hun eigen tempo te ontwikkelen.We zijn nu ook steeds meer met de groepen 8 samen aan het doen. De leerlingen zijn met een maatje uit de andere groep 8 gekoppeld om een Wo opdracht te maken. Tijdens creatief mogen ze zitten waar ze willen, waardoor ze ook met vrienden uit de andere klas kunnen samenwerken.